برچسب :: گارانتی خودرو

نقش خودروسازان و قطعه‌سازان در ضعف خدمات پس از فروش




خدمات پس از فروش خودروسازان در شرایطی طی سال 94 و نسبت به سال 93 با افت رتبه مواجه شده که سطح کیفی نامناسب خودروهای داخلی و همچنین قطعات یدکی، به نوبه خود نقش بسیار مهمی در بروز این «افت» داشته‌اند. آمار و ارقام نشان می‌دهد نه تنها کیفیت خودروهای داخلی از سطح قابل قبولی برخوردار نیست، بلکه قطعات نیز کیفیت مناسبی ندارند و این موضوع به طور مستقیم روی عملکرد شرکت‌های خدمات پس از فروش خودروسازان اثر منفی گذاشته است.

[1395/06/01 10:00]

حمل خودروهای تحت گارانتی رایگان شد




براساس یک قانون جدید، خودروسازان و واردکنندگان خودرو مکلف شده اند خدمات حمل رایگان را به تمام خودروهای تحت گارانتی خود در صورت خرابی، ارائه کنند.

[1395/05/06 13:00]

خودروسازان دیگر نمی‌توانند خریداران خودرو را دور بزنند




معاون وزیر صنعت با تشریح اصلاحات انجام‌شده در آیین نامه اجرایی "احصاء حقوق مصرف‌کنندگان خودرو" گفت: دیگر جایی برای تفسیر تولیدکنندگان وجود ندارد.

[1395/05/18 16:00]

فراخوان نشدن خودروهای معیوب فاجعه است




رییس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان گفت: فراخوان نشدن خودروهای معیوب برای حل عیب در ایران فاجعه است.

[1395/05/12 14:00]

مواردی که گارانتی خودرو را ابطال میکند اعلام شد




گارانتی خودرو همانطور که از نام آن هم مشخص است، به تضمین‌هایی اشاره دارد که شرکت‌های خودروسازی در قبال خودروهایی که تولید می‌کنند به مشتریان خود ارائه می‌کنند. این گارانتی بر طبق قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان داده می‌شود. درواقع هم شرکت‌های واردکننده خودرو و هم شرکت‌های تولید کننده خودرو می‌توانند این گارانتی را ارائه کنند. برای مثال، در مورد خودروهای ساخت داخل، برخی از گارانتی خودروها به قرار زیر است:

[1402/03/30 11:00]

شرایط گارانتی خودرو اصلاح شد؛ دوره گارانتی باید بیشتر از دو سال باشد




سازمان حمایت با ارسال یک نامه به خودروسازان، اعلام کرد که شرایط گارانتی خودرو تغییر کرده است. براساس دستور جدید سازمان حمایت، دوره گارانتی خودرو دیگر نمی‌تواند کمتر از دو سال باشد. این نامه به تمامی خودروسازان فعال در حوزه تولید خودروهای سواری ارسال شده است.

[1402/07/24 13:00]

چطور خودرو از گارانتی خارج می‌شود؟




بر اساس یک قانون جدید، خدمات رفع عیب و تعمیر خودروهای تحت گارانتی در صورت تصادفی ‌که ناشی از نقص فنی خودرو نباشد، مشمول گارانتی نخواهد بود.

[1395/07/13 10:00]

دو عامل اصلی ضعف در خدمات پس از فروش




خدمات پس از فروش در حالی هنوز یکی از چالش‌های خودروسازی ایران به‌شمار می‌رود که قدیمی بودن خودروها و همچنین کیفیت نه چندان مناسب قطعات یدکی، نقش ویژه‌ای در بروز این نقطه ضعف بزرگ دارد.

[1395/08/06 11:00]

اعتبار گارانتی خودرو افزایش می‌یابد




براساس یک قانون جدید، مدت زمان توقف مازاد بر استاندارد خودروهای تحت گارانتی در نمایندگی‌های خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو به مدت اعتبار گارانتی این محصولات اضافه خواهد شد.

[1394/08/30 8:00]

گـارانتی خودرو را جدی نگیرید




به جرات می‌توان صنعت خودرو‌سازی را یکی از بزرگ‌ترین و پر بازده‌ترین صنایع در عصر حاضر نام برد این صنعت حتی می‌تواند بر اقتصاد یک کشور تاثیر بسزایی داشته باشد اما مانند همه صنایع کوچک و بزرگ، با وجود متقاضی مناسب، صنعت گسترش خواهد یافت تفاوت بسیاری بین صنعت خودرو در گذشته در مقایسه با این صنعت در حال حاضر است، در زمان‌های گذشته تعداد کمپانی‌های خودرو‌ساز انگشت‌شمار بودند و به‌دلیل عرضه خیلی پایین‌تر از تقاضا رونق در این صنعت نیازی به عوامل جانبی نداشت. عواملی نظیر گارانتی یا خدمات پس از فروش زمانی در این صنعت وارد شد که رابطه بین عرضه و تقاضا به اختلاف کمتری نسبت به گذشته رسیده بود و تعداد کمپانی‌های خودروساز روزبه‌روز بیشتر شده بود.

[1395/10/05 16:00]

قانون در خدمات خودرویی رعایت نمی‌شود!




بیش از ۹۰ درصد از خودروسازان و واردکنندگان خودرو در ایران بخش‌های مهمی از قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو را اجرایی نکرده‌اند.

[1395/07/07 10:00]